[PLPUG] Podsumowanie prac Komitetu Założycielskiego

Jedrzej Nowak pigmej w gmail.com
Wto, 10 Gru 2013, 14:11:02 CET

Czyli niestety miałem racje, ze takowe zmiany są "nielegalne".

> Co nam właściwie grozi jak zostawimy wszystko tak jak jest i
stowarzyszenie zostanie zarejestrowane?
Jakby się ktoś uparł to pewnie poświadczenie nieprawdy, ale to nawet nie
tyle co nam co Komitetowi Założycielskiemu. A KRS zgodnie z prawem powinien
odrzucić taki wniosek (jeśli dowiedzą się o nieprawidłowościach), przy czym
dadzą znać w ostatnim możliwym terminie.

> Do prac nad Statutem (pkt 2) powinien tym razem zostać powołany specjalny
zespół z radcą prawnym na czele, a prace nad jego treścią lepiej
zorganizowane (modułowo).
Zrobić staut, wysłać JEDNĄ OSOBĘ do nadzorowania / pilnowania tego i
konsultacji z radcą prawnym. Zwykle działa to tak:
1) Wysyłasz propozycje umowy/whatever
2) Dostajesz uwagi / poprawioną wersję
3) Opiniujesz uwagi / dyskusje jak zrobić tak aby było dobrze.

Imho nie ma sensu tworzyć zespołu który będzie to ogarniał. Jedna osoba
która wie czego chcemy + jeden radca prawny i tyle. Po doprowadzeniu
całości do porządku, aktualizacje na grupę, tydzień czasu na zgłoszenie
swoich uwag ma "każdy zainteresowany", potem finalne opiniowanie od radcy i
tyle imho.

Jeśli chcemy robić "zespół", spoko, ale całość strasznie się w czasie
rozciągnie.

Jeśli chodzi o moje zdanie to:
- pierwsze co, to wysłać obecny statut + uwagi do radcy i dostać zwrotkę na
czym stoimy
- potem przedyskutować uwagi i wprowadzić zmiany które chcemy (koła i
lokalne grupy do statutu czy regulaminu?) etc.
- wysłać do radcy i być z nim na linii.

W efekcie mamy statut którego nie będziemy dotykać już.

Co do punktu 6 u @Katharsisa to nie rozumiem po co on, zakładamy że nie
nanosimy zmian innych niż 'kosmetyczne' na spotkaniu założycielskim wtedy
nie musimy tego już weryfikować. Jeśli chodzi o papiery do KRS to
oczywiście dobrze, żeby to ktoś sprawdził.

Pozdrawiam
Jędrzej Nowak

>>> http://toastmasterspoznan.pl/