[PLPUG] Podsumowanie prac Komitetu Założycielskiego

Piotr Tynecki piotr w tynecki.pl
Czw, 12 Gru 2013, 23:13:45 CET

Niestety, nie mamy innej, bezpiecznej opcji niż wstrzymanie rejestracji
Stowarzyszenia.

Tylko w ten sposób zapewnimy organizacji start pozbawiony skazy i "haków".
W skrajnych przypadkach mogłyby one zostać wykorzystane przeciwko
organizacji, w konsekwencji doprowadzając nawet do wyrejestrowania
Stowarzyszenia przez Sąd.

Wyobraźcie sobie zatem, jak wiele byśmy mogli stracić, gdyby dobrze
prosperujące i liczne w członkach Stowarzyszenie, osiągające zamierzone
cele, zostało po kilku latach pozbawione osobowości prawnej i w
konsekwencji usunięte z KRS. Wtedy dopiero można byłoby nazwać to porażką.
Nasz dotychczasowy wysiłek i zaangażowanie stanowi wyłącznie promil tego co
na prawdę mamy do stracenia przez ciągnący się upór i forsowanie racji.
Podejmijmy zatem trudną, ale właściwą decyzję, dajmy Stowarzyszeniu drugą
szansę!

W poniedziałek 16 grudnia Komitet Założycielski złoży do KRS wniosek o
wstrzymanie rejestracji Stowarzyszania PLPUG. Skonsultowaliśmy to z dwoma
radcami prawnymi. Jest to działanie zgodne z prawem, tym bardziej w
kontekście naszej sprawy.

Na wydanie kompletnej dokumentacji Sąd ma od 5 od 7 dni. Po ich otrzymaniu,
wszystkie kopie - włącznie z dokumentacją wewnętrzną - zostaną zniszczone.

Komitet Założycielski przedstawił dziś wybranemu Zarządowi i
przewodniczącemu Sądu Koleżeńskiego swoje stanowisko, uzyskując tym samym
poparcie na złożenie wspomnianego wniosku. Szczegóły zostaną opisane w
protokole spotkania Zarządu, który zostanie opublikowany w dniu jutrzejszym.

Jako, że istnieje ryzyko, iż nie wszyscy członkowie-założyciele regularnie
śledzą grupę, postaramy się do czasu złożenia wniosku do Sądu poinformować
ich osobiście o konieczności podjętych kroków.

Na chwilę obecną to wszystko co możemy w tej sprawie zrobić.

Katharsis