[PLPUG] Podsumowanie prac Komitetu Założycielskiego

Łukasz Oleś lukaszoles w gmail.com
Pią, 13 Gru 2013, 13:22:33 CET

W dniu 13 grudnia 2013 12:58 użytkownik Wojciech Zając <wojtek at reu.pl>napisał:

> [...]
> że najlepiej składać papiery w Warszawie, bo sąd najmniej czepia się i
> wniosek przechodzi (z najmniejszą liczbą poprawek). Ale już w Centrum
> Szpitalna przekonali nas, że tak nie jest (czy słusznie? - nie wiem),
> dlatego nanieśliśmy najbardziej istotne poprawki (dalszy ciąg wydarzeń już
> znacie). Następne głosy, czyli prawników i innych niezależnych osób też
> przekonują mnie, że wcale nie tak łatwo przepchnąć wniosek stowarzyszenia.
> Poza tym tylko spójrz jak wiele osób powołuje się na ten statut, który tak
> naprawdę ma stanowić "konstytucję Stowarzyszenia". Od niego naprawdę dużo

Nie podchodzę lekceważąco. Przecież czytałem statut, zgadzam się z jego
treścią, zgadzam się ze zmianami po spotkaniu. Ideą stowarzyszenia nie jest
istnienie stowarzyszenia. Tylko działanie, a do tego nie potrzebujemy
stowarzyszenia, a przez całą tą sytuację ludzie po prostu się zniechęcają
do samej idei.

> [...]
> bezgłośna akceptacja naszych zmian przez wszystkich (a to już omawialiśmy).
> Warto zauważyć na przyszłość, że trzeba będzie zdecydować czy Komitet
> Założycielski ma prawo wprowadzać zmiany do dokumentów przyjętych na
> zebraniu, czy nie. Jest to istotne, ponieważ w najlepszym wypadku sąd może
> wezwać do siebie Komitet Założycielski i poprosić tylko o wyjaśnienia, ale
> równie dobrze może mieć zastrzeżenia co do wybranych punktów w statucie lub
> innych dokumentach i trzeba będzie je wtedy zmienić. Kto i w jaki sposób ma
> to zrobić? W najgorszym przypadku sąd odrzuca wniosek.

To wcale nie jest takie oczywiste. Nawet jak Komitet będzie miał zgodę od
nas na wprowadzanie zmian to sąd i tak może się na to nie zgodzić. Nie wiem
jak inni, ale ja mam doświadczenie ze stowarzyszeniami i przejście przez
sąd to jest najtrudniejszy moment. Nie widzę sensu, żeby go odkładać.