[PLPUG] Prezentacje kandydatów

Jedrzej Nowak pigmej w gmail.com
Śro, 13 Lis 2013, 00:02:58 CET

To teraz może ja ;-)

Nazywam się Jędrzej Nowak "pigmej" jestem użytkownikiem pythona już
"pewien" czas. Uzbiera się z tego 8-9 lat komercyjnego doświadczenia.

Dlaczego ja? Wymienię w punktach, gdyż zdecydowanie lepiej wychodzi mi
pisanie w Python niż po polsku:

- Wspomniane już wcześniej przez Piotra 6 lat temu miałem przyjemność
współtworzyć PPCG.
- Byłem prelegentem na większych i mniejszych konferencjach pythonowych i
programistycznych (z większych RuPy, 4Developers, Kariera Programisty,
Cherokee Summit). Chętnie uczestniczę i jeżdzę na spotkania lokalnych
społeczności Python (PyRa, PyKonik, wrocpy) gdzie pokazywałem "fajne"
rzeczy ze strony praktycznej.
- Jestem współwłaścicielem firmy zajmującej się "tylko" Pythonem (może w
tej sytuacji to "aż"?), myślę, że wiem jak można zarabiać na Pythonie, oraz
przekonać ludzi że warto go używać.
- Zdecydowany przeciwnik "marketing bullshit".
- Zdecydowany zwolennik oprogramowania open source, aktywnie w nich
uczestniczę.
- Jestem mocno techniczny, nie "webowy", myślę, że taki kierunek ma też
znaczenie.
- Nie przepadam za dużymi korporacjami (choćby dlatego, że podjęcie decyzji
czasami zajmuje zbyt długi czas), preferuję luźniejszy i mniej formalny
workflow.

W którą stronę powinien iść PLPUG ?

- Szkolenia praktyczne. Istnieje duży popyt na szkolenia z panelem
dyskusyjnym dla "średniozaawansowanych" (nie chodzi o naukę języka, tylko o
ciekawe geekowe 2-3h prezentacje/szkolenia) . Raczej niechętnie z
certyfikatami, kosztami etc.  Było by ciekawie gdyby udało się to powiązać
z grupami lokalnymi. Chcę pokazać, że Python to nie tylko Web.
- Business i Konferencje, chciałbym przekonać ludzi którzy uważają że duże
systemy to JAVA, że Python też się nadaje (i to niekoniecznie akurat
Jython...)
- Zdecydowana poprawa jakości portalu pl.python.org na bardziej przyjazny
użytkownikowi. Mocno wydzielone sekcje dla "nowych" i "zaawansowanych". Tak
aby nowych nie wystraszyć a zaawansowanych przyciągnąć do publikowania i
aktywnego używania. Dodatkowo chciałbym aby udało się zrealizować
kilkukrotnie wspominany w ubiegłych latach "fajny praktyczny tutorial".
- Pokazanie Pythona na uczelniach, wliczając w to prezentacje i szkolenia
praktyczne - znowu pokazanie że Python to nie tylko Web. Jednak nie
chciałbym aby PLPUG kojarzony był jako "organizacja okołouczelniana"
- Bardzo bym nie chciał aby stowarzyszenie po sformalizowaniu wspierało
wszelkie pythonowe inicjatywy, nie tylko te formalne. Nie chciałbym abyśmy
mnożyli papierki i formalności.

Podsumowując:

Chciałbym działać na pograniczu "formalności" i "koordynacji". Dlatego
myślę, że się jako członek zarządu sprawdziłbym się najlepiej.
Z moich minusów muszę wymienić dość mocno ograniczony czas (doba ma tylko
24h...), jednak zapewniam że mierzę realnie.

Dodatkowo, niezależnie od dalszych losów PLPUG, podobnie jak Filip
opowiadam aby Piotr Tynecki "Katharsis" od samego początku PLPUG był w jego
zarządzie. Nie znaczy że będę 100% zgodny z jego poglądami i pomysłami. W
mojej opinii jest on osobą zasłużoną przy rozwoju PPCG i popularyzacji
Python.

Pozdrawiam,
Jędrzej Nowak.

Pozdrawiam