[PLPUG] Szkolenia python na pjwstk

Jedrzej Nowak pigmej w gmail.com
Pią, 22 Lis 2013, 10:57:16 CET

Szczerze ?

"Wykłady" bo umówmy się dla osób które nie wiedzą czym jest Python, wykład
początkowy będzie nudny. Jeśli ktoś jest zainteresowany pisaniem w Py, to
może chyba wykazać minimum samoorganizacji i sam zapoznać się "co to jest
Python".

Jeśli powstanie z tego seria wykładów na której nikt nie słucha /większość
się nudzi to moim zdaniem nie ma najmniejszego sensu. Szczególnie, że
mówimy o programistach na "informatycznej uczelni".

Moim zdaniem "wykłady z programowania" to zawsze słaby pomysł, po prostu
forma jest nieodpowiednia.

Jeśli chodzi natomiast o szkolenia, to pewnie tak, ale trzeba sensownie
dobrać "początek", tak aby nie zniechęcić "lepszych" osób. Może to
brutalne, ale ciągnięcie na siłę "słabszych" kosztem "lepszych" nigdy nie
działa, i powoduje że lepsi odchodzą i z całego fajnego szkolenia nic nie
wychodzi. Więc jeśli mamy to robić, to tylko jawnie określając poziom
"startowy" (ewentualnie robiąc kilka grup tematycznych / poziomowych etc).

Dlatego moje zdanie jest ~takie: Możnaby pomyśleć nad cyklem szkoleń /
micro eventów na których były by konkrety. Nie "python jest fajny" tylko
konkrety poparte przykładami, eksperymenty jakieś etc. Całość prowadząca do
jakiś rezultatów. Nie ma sensu też robić czegoś w rodzaju "laboratoriów
programowania" ale forma mogłaby być zbliżona (ale luźniejsza
zdecydowanie). Do tego wprowadzające "zapowiedzenie całości". Ale tak jak
mówiłem, tylko mając odgórnie określone "start level", inaczej nie ma sensu
po prostu.

Pozdrawiam
Jędrzej Nowak