[PLPUG] Podsumowanie prac Komitetu Założycielskiego

Przemysław Kukulski przemyslaw.kukulski w gmail.com
Śro, 27 Lis 2013, 22:11:02 CET

Witam!

Niestety również muszę zgodzić się z pigmejem, tym bardziej że dokumentacja
została złożona w piątek a o tym, że dość istotne zmiany zostały
naniesione, dostaliśmy informację 5 dni później.

Stało się, jak się stało, ale:

1. Czy to nie podważa spotkania założycielskiego i czy wobec takiej
sytuacji możemy legalnie założyć stowarzyszenie?

W protokole spotkania założycielskiego są zapisy na temat statutu, pod
którym ludzie się podpisali.Gdzieś powinniśmy chyba zaprotokołować że te
zmiany zostały dokonane po spotkaniu założycielskim. Co jeśli części osób
nie będą te zmiany odpowiadały? Rodzi to poważne konsekwencje (nawet w
przypadku jednej osoby) - ponieważ każda osoba będąca na spotkaniu
założycielskim oddawała głosy na wszystkie funkcje pełnione w PLPUG.

2. Czy faktycznie formalne tworzenie kół/grup PLPUG wymaga zapisów w
statucie?

Zapisy dotyczące kół i grup były dość ogólne, więc jeśli te informacje nie
są niezbędne do założenia stowarzyszenia to zastanowiłbym się nad
umieszczeniem ich w regulaminie (w końcu wspieranie tych grup jest jednym z
celów statutowych - popularyzacja Pythona).
Regulamin i jego zmiany nie wymagają każdorazowej akceptacji sądu, a co za
tym idzie wszelkie niedociągnięcia/pomyłki w tym zakresie (nie łudzę się że
ich nie będzie - w końcu jesteśmy tylko ludźmi) - są 'tańsze' (nie tylko
pod względem finansowym).