[PLPUG] PyCon PL 2014 - wizja organizacji

Maciej Wisniowski pigletto w gmail.com
Śro, 27 Lis 2013, 22:42:38 CET

Hej

> Kolejną proponowaną przez nas zmianą jest przebudowa strony internetowej,
> a w szczególności systemu płatności za bilety. Wprowadzenie nowoczesnego
> designu, płatności opartych o jedno ze standardowych rozwiązań (np.
> PayPal), więcej przydatnego contentu - to tylko niektóre możliwe ulepszenia.

Dodam że brakuje obecnie informacji/aktualności nie tylko przed ale też w
trakcie i po konferencji. Zwykle jest tak że konferencja trwa... w necie
cisza, czasem ktoś coś napisze na Twitterze. Potem konferencja się kończy
i... cisza. Nie ma (a przynajmniej nie ma od razu) podsumowania np.
kolejnych dni, wyników konkursów, zdjęć itd. W tym roku udało się zrobić
ankietę podsumowującą i bardzo dużo ciekawych rzeczy ludzie napisali.

> Następnym aspektem, który planowalibyśmy udoskonalić to większa dostępność
> oraz atrakcyjność konferencji dla zagranicznych gości - m.in. więcej
> informacji po angielsku (przed i w trakcie trwania konferencji) oraz więcej
> talków po angielsku. Chcielibyśmy, aby był to nie tylko PyCon PL, ale po
> prostu PyCon w Polsce (chociaż nie da się ukryć, że ostatnia edycja była
> pod tym względem naprawdę OK). Nie mamy zamiaru robić całej konferencji po
> angielsku - po prostu chcemy ją zrobić jeszcze bardziej atrakcyjną dla
> zagranicznych gości.

Mi osobiście przeszkadzało gdy niektórzy prelegenci bardzo się męczyli z
angielskim czując na sobie presję tej anglojęzyczności. Część prezentacji
(i w tym i w poprzednim roku) wiele na tym straciła. Uczestnicy w ankietach
też trochę na to narzekali. Nie wiem też czy możemy zakładać że wszyscy
uczestnicy polskiej konferencji znają tak dobrze język angielski by
rozumieć anglojęzyczne wykłady. Osobiście to robienie z PyconPL
międzynarodowej konferencji troche nie do końca do mnie przemawia. Z
drugiej strony wiem z rozmów na Europythonie że np. nasi wschodni sąsiedzi
byli zainteresowani konferencjami w Polsce (bliżej i taniej).

> [...]
> ma bardzo dużą charyzmę). Natomiast warsztaty są nastawione na większą
> interakcję i jakiekolwiek zaangażowanie uczestników, przez co w większości
> wypadków zostawiają po sobie jakiś "ślad". Chciebliśmy aby na PyCon'ie PL
> było więcej takich wydarzeń zapadających w pamięć. PyCon US jest tego
> świetnym przykładem - co roku odbywa się tam cała seria warsztatów
> (płatnych), spotkań typu "open space", lub eventów w stylu "Raspberry Pi
> Lab".
>
> W tym roku prawie wszystkie zgłoszone prezentacje i warsztaty weszły do
agendy. Stąd zgadzam się że działania marketingowe powinny być wzmożone - w
nadziei pozyskania większej liczby prelegentów.

> [...]
> poszczególne wydarzenia integracyjne, jak ma to miejsce np. na wspomnianym
> już PyCon US (... i na pewno miało też miejsce na PyCon PL).
>
> No i na sam koniec - miejsce. Wiele ludzi narzeka na fakt, że PyCon PL
> organizowany jest w miejscach trudno dostępnych osobie nie posiadającej
> samochodu terenowego z napędem na 4 koła. Rozumiemy jednak idący za tym
> plan. PyCon PL jest w tym względzie unikalny, ponieważ nie jest kolejną
> konferencją w wielkim mieście. Nie da się ukryć, że ważnym czynnikiem jest
> także cena. Dlatego też proponujemy pozostanie przy tradycji organizacji

Jakaś przesada z tym autem terenowym. Mi tam zawsze lokalizacje pasowały.
Co do kosztów to tu Filip może coś powiedzieć, ale z tego co wiem to
miejscówka zawsze była dobierana pod kątem 3 konferencji organizowanych
przez PLUG - fakt organizacji 3 konferencji miał też wpływ na cenę.
Unikalności konferencji upatrywałbym raczej w tym że wszyscy uczestnicy są
zakwaterowani w 1 miejscu. To ma swój niewątpliwy urok. Cena też jest tu
istotna. PyconPL zawsze był znacząco tańszy niż inne konferencję, np.
bardzo drogi DjangoCon. Wg. mnie dobrze by było żeby ceny pozostały na
dotychczasowym, niskim poziomie, pytanie czy się to uda.

--
Maciek Wiśniowski