[PLPUG] Podsumowanie prac Komitetu Założycielskiego

Kamil Gałuszka galuszkak w gmail.com
Czw, 28 Lis 2013, 02:05:39 CET

Ja mam pytanie trochę zaskakujące i możliwe, że dla niektórych zbyt
kontrowersyjne rozwiązanie. Z góry proszę nie bić mnie za pomysł bo
narodził się on w mojej głowie parę godzin temu.

Centrum Szpitalna na którą powołuje się Piotr "Katharsis" Tyneck korzysta z
dość wygodnej formy głosowania elektronicznego. Skoro radzący nam
korzystają z takich możliwości, to dlaczego my nie wykorzystamy tego w
Statucie:
http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosci/498721.html

Odkryłem, że niektóre stowarzyszenia dopuszczają formę głosowania
elektronicznego. Wydaje mi się to na tyle wygodną sprawą, że warto
przemyśleć, czy nie chcielibyśmy jej wprowadzić do statutu. Jest to o tyle
ważne, że jesteśmy dość rozproszeni po Polsce i mogło by to nam sprawniej
czynić głosowania i pozwolić na angażowanie się bez udziału w zebraniach,
jeżeli nie jesteśmy w stanie dojechać.

Z tego co rozeznałem niektóre stowarzyszenia wprowadziły takie rozwiązanie
i mają możliwość głosowania pocztą lub przez internet. By nie być
gołosłownym to:
http://projektpolska.pl/wp-content/uploads/2013/02/Regulamin-g%C5%82osowania-za-pomoc%C4%85-poczty-elektronicznej-i-elektronicznego-systemu-g%C5%82osowa%C5%84-pop.pdf
http://kmr.org.pl/statut/
http://www.saj.org.pl/stowarzyszenie-statut.html
http://tylkohokej.pl/o-stowarzyszeniu/statut/

I tutaj jedno z tłumaczenie jak może wyglądać głosowanie:
http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosci/498721.html
http://e-prawnik.pl/porady-prawne/prawo-administracyjne-1/glosowanie-w-stowarzyszeniu.html

Z tego co zrozumiałem wymaga to od każdego z nas oświadczeń, ale z drugiej
strony wydaje mi się, że to może ułatwić podejmowanie szybkich decyzji w
różnych sprawach.

Nie wiem niestety jak reszta członków się zapatrują na taką zmianę, ale
jeżeli mogą odbywać się niektóre głosowania walnego zebrania członków z
udziałem internetu to chętnie bym taką formę przyjął, właśnie dla sytuacji
awaryjnych, gdzie potrzeba poznać zdanie członków od razu.

Jeżeli to jest nieakceptowalne to moja druga propozycja to wprowadzenie do
statutu:

   1. Dopuszcza się udział w Walnym Zebraniu z wykorzystaniem środków
   komunikacji elektronicznej, w szczególności przy użyciu technik
   wideokonferencji, głosowania za pośrednictwem poczty elektronicznej,
   stosownie do regulaminu uchwalonego przez Zarząd.

Tak by ludzie którzy nie mogą przyjechać a są członkami w głosowaniach w
których chcą wziąść udział mogli oddać przez maila swój głos. (dotyczy
tylko głosowań jawnych, tajne w tym momencie nie są możliwe)

Pozdrawiam
Kamil Gałuszka