[PLPUG] OpenPKW - wsparcie inicjatywy

Wojciech Zając wojtek w reu.pl
Sob, 6 Gru 2014, 00:51:34 CET

Cześć,

Poparłbym, dołączyłbym ale mam mnóstwo wątpliwości.

Przejrzałem stronę OpenPKW, część list mailingowych i fejsbuka. Po
pierwsze jaki jest cel tego projektu? Gdzieś przeczytałem, że chodzi o
program pomagający zliczenie głosów i przesłanie do PKW - zgodnie z
wymaganiami określonymi w przetargu. Czy naprawdę jest sens robić to za
darmo i uniemożliwić zarobić jakiejś firmie?

A może to ma być coś więcej niż tylko kalkulator głosów? To miałoby
sens, ale co? Spośród bełkotu w tych wszystkich dyskusjach trudno
znaleźć jakiekolwiek sensowne propozycje. Gdzieś czytałem o możliwości
sprawdzenia poprawności oddanego głosu przez internet. Czy wy wiecie coś
konkretnego o propozycjach jakie padały w dyskusjach związanych z OpenPKW?

Z mojego punktu widzenia wygląda to tak: KBW (Krajowe Biuro Wyborcze)
nie potrafiło zorganizować przetargu na czas. Może ludzie zasiadający w
KBW są dobrymi sędziami, prawnikami, ale w ogóle nie znają się na
informatyce i nie są w stanie poradzić sobie z nowymi zadaniami. I w tym
miejscu pojawiają się społecznicy wołając: "Nie martwcie się, my
napiszemy wam system jakiego chcecie za darmo i open source, poprosimy o
wymagania z przetargu" - bez sensu.

Pomimo że KRS jeszcze nie zarejestrował nas (PLPUG), to tworzymy grupę i
mamy swoje zdania (zapewne różne). Napiszcie co dokładniej o tym
sądzicie, a nie tylko "popieram" i "+1". Szczególnie na jedno pytanie:

Czy powinniśmy zorganizować się (spotkać lub przedyskutować online) i
pomóc w jakiś sposób OpenPKW?

Sobota 6 grudnia (dziś) jest spotkanie we Wrocławiu -
https://openpkw.pl/aktualizacja-4-12-2014/ - czy ktoś z was czytających
to będzie na tym spotkaniu i może je zrelacjonować później?

Pozdrawiam,
Wojtek Zając