[PLPUG] Grupy w statucie

Kamil Gałuszka galuszkak w gmail.com
Pią, 7 Lut 2014, 20:52:37 CET

Ja tylko króciutko wytłumaczę co za czym stoi:

A ) Wydaje nam się, że rozdział o kołach jest zbędny. One mogą istnieć bez
statutu, a tak poza tym nie mając osobowości prawnej jest to nieco rozdział
który wspomina o kołach zainteresowań.
B ) Propozycja mniejszej ilości członków Grupy ma swoje uzasadnienie. Otóż
moim zdaniem założenie ze kazda z grup znajdzie 15 członków jest zbyt
idealistyczna. Zainteresowanych grupą w danym miejscu będzie mniej niż
ogólna liczba zainteresowanych Pythonem i spotkaniami w tym gronie, a grupa
mimo wszystko daje konkretne profity. Dlatego jeżeli jest taka możliwość to
ilość członków grupy wartało by zmniejszyć. Jest to też dobre dla małych
początkujących społeczności.
C ) Otóż temat związany z finansami grupy tworzy dwa podproblemy:
I. Jeżeli składka idzie do grupy, to jak organizować finanase dla
stowarzyszenia krajowego z którego mają być finansowane ogólnopolskie
akcje?
II. Jeżeli składka idzie do stowarzyszenia a stowarzyszenie przekazuje
finanse grupie proporcjonalnie do liczby członków to jest pytanie, ile
stowarzyszenie może z tej składki "potrącić" na cele ogólne. Tak, żeby znów
grupy nie były poszkodowane.

Paradoksalnie punkt C) będzie zapewne największym punktem zapalnym...

Pozdrawiam
Kamil Gałuszka