[PLPUG] W jaki sposób ma działać Stowarzyszenie PLPUG?

Kamil Gałuszka galuszkak w gmail.com
Śro, 1 Sty 2014, 11:28:04 CET

Przepraszam, że tak późno. Niestety czasu mało a i święta...

1. A dlaczego miało by być ograniczenie? Jest ku temu jakikolwiek logiczny
i spójny argument? Kto miałby być tym zainteresowany poza ludźmi skupionymi
wokół społeczności Pythona zainteresowany?
2. Wydaje mi się, że zgoda jednej osoby z zarządu. Bez przesady dlaczego
przy tak trywialnej czynności jak przyjmowanie głosowanie za każdym
członkiem? Seriously? Może jeszcze ktoś ma składać życiorys z CV? Raczej
chyba nie wyobrażam sobie nie przyjęcia członka, no chyba że został
pozbawiony członkostwa z innych powodów niż nie zapłacenie składki i ubiega
się o ponowne członkostwo.
3. Obowiązki są tak naprawdę wg mnie zaciągniętymi dobrowolnie
zobowiązaniami wobec Stowarzyszenia. I tak przecież nie zmusimy kogoś do
czegoś czego nie zrobi. Uczestnictwo w Stowarzyszeniu jest dobrowolne a
obowiązek wynika z publicznej deklaracji np. że zajmę się opracowaniem
materiałów edukacyjnych, obsługą rejestracji na PyCon PL.
4. "Nic o nas bez nas" . Czytaj: Członkostwo w którejkolwiek formie jest
dobrowolne. Ciężko, że ktoś zostanie czlonkiem honorowym mimo, że nie chce
wogóle być identyfikowany z jakąś organizacją. To jakby powiedzieć, że
Jarosław Kaczyński zostaje członkiem honorowym Ruchu Palikota czy SLD.
5. Przecież z tego co pamiętam to już Komitet Założycielski poprawił: art.
38 "Walne Zebranie Członków zwyczajne jest zwoływane co roku jako zebranie
sprawozdawcze, a co drugi rok jako spotkanie sprawozdawczo-wyborcze."
6. Nie rozumiem pytania.
7. Można doprecyzować. Moim zdaniem
* Zarząd tu na każde stanowisko wybory
* Komisje mogą wybierać między sobą kto zostanie i jaką funkcję będzie
pełnić.

Zasady podczas ostatniego zgromadzenia były ok. Jeżeli bym postulował
cokolwiek to w niektórych wypadkach dwie tury jeżeli jest więcej niż 2
kandydatów na dane stanowisko. Aczkolwiek to może być po prostu zbędnę. Ale
proponuję. Czasami druga tura gdy inni kandydaci odpadli zmienia układ
głosowania znacznie bo pojedyńcze głosy mogą zmienić pierwszy wybór.

8. art.39 "pisemny wniosek co najmniej 1/3 ogólnej liczby członków
zwyczajnych Stowarzyszenia." Fakt można by obecnie zwiększyć to do 2/5.
Obecnie przy np. 28 członkach wyszło by, że 9 członków by mogło zwołać
zebranie a przy 2/5 to by było 11. Wydaje mi się, że próg warto zwiększyć,
żeby ewentualna próba nadużywania tej instytucji nie stała się powszechną
praktyką.

To wydaje mi się kompletne moje zdanie.

Pozdrawiam
Kamil Gałuszka