[PLPUG] Fundacja CEO potrzebuje programistów Pythona do pomocy przy projekcie Pythona/programowania w szkołach ponadgimnazjalnych

Piotr Tynecki piotr w tynecki.pl
Śro, 16 Lip 2014, 00:52:58 CEST

Generalnie to nie jest pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce.

Nie licząc tych czysto komercyjnych firm szkoleniowych lub
około-edukacyjnych ... mamy przecież Fundację CoderDojo Polska
<http://coderdojo.org.pl/>, która również opowiada się za intensywnym
kształceniem młodzieży z wykorzystaniem Pythona. Organizacja rośnie w siłę
i ma swoje filie w kilku miastach Polski i robi na prawdę fajną robotę m.in.
z robotów.

Gdyby ktoś nie słyszał, od wielu lat na scenie działa także Fundacja
Wolnego i Otwartego Oprogramowania <http://wioowszkole.org/>, która z
sukcesami oswajała młodzież z Wolnym i Otwartym oprogramowaniem, np.
realizując bezpłatne wakacyjne warsztaty
<https://fwioo.pl/article/387/warszawskie-wakacje-z-wioo/>.

Warto nadmienić, że Michał Woźniak - prezes Zarządu FWiOO - został jednym z
członków Rady do spraw Cyfryzacji przy Ministerstwie Administracji i
Cyfryzacji. Zatem ma bliski kontakt z osobami, które mają swój guzik na
Wiejskiej.

Zatem Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej nie jest w tym celu tak na
prawdę sama i może liczyć na wsparcie innych podmiotów.

Jestem pełen nadziei, że już niebawem do powyższego grona dołączy
także Stowarzyszenie
Polska Grupa Użytkowników Pythona <http://plpug.org/>, które również
poczyni stanowcze kroki w kierunku wprowadzania Pythona w polskiej oświacie.

Myślę, że wszystkie te 4 organizacje, oraz te których nie wymieniłem, mogą
połączyć siły i wspólnie zrealizować projekt, który zatrzęsie informatyką w
polskich szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.

Nieoficjalne rozmowy już trwają ;).