[PLPUG] Cele i realizacje celów w statucie

Kamil Gałuszka galuszkak w gmail.com
Sob, 15 Mar 2014, 17:05:15 CET

W dniu 14 marca 2014 20:20 użytkownik Wojciech Zając <wojtek at reu.pl>napisał:

>  Ten błąd jest w wielu wersjach statutu. Może bardziej istotne jest to,
> że nie wiemy do końca jak zawrzeć zapis o tych kanałach. Kanały są w sieci
> FreeNode, która to nie jest zarządzana, ani utrzymywana, a przede wszystkim
> nie jest tworzona przez osoby z PLPUG (ostatnio Piotr Tynecki zwrócił mi
> uwagę na to w rozmowie). W pierwotnej wersji statutu jest "Zarządzanie i
> promowanie: kanałów IRC #python.pl i #django.pl mieszczących się w sieci
> FreeNode". Jak będzie właściwie? Trzeba ruszyć główką ;)

Może wywalić konkretne kanały. Zrobić ogólny zapis o promowaniu środków
powiązanych z pythonem. Bo co jak dojdzie np #flask-pl czy
#python-mobile-pl to będziemy latać i poprawiać statut? To raczej
dynamiczna przestrzeń i społeczność nie raz zaskoczy kolejnym miejscem
gdzie się gromadzi. A że zmienia się to co rusz więc moim zdaniem
faktycznie lepiej wyrzucić konkretne przykłady zostawić ogólny zapis.
Reszta zostanie uszczegółowiona uchwała (Zarządu/Walnym zgromadzeniem). Czy
tak by było ok?

Tutaj też poprawka bo popełniłem błąd wcześniej. Istnieje #python.pl i
#django-pl (za @pigletto
https://botbot.me/freenode/hackerspace-silesia/msg/12053593/)

> [...]
> kontekst. Chodzi o audyt/analizę kodu czy o coś innego? To jest działalność
> bezpłatna/odpłatna/gospodarcza? Co ma na celu ta działalność?
>
> To wynikło z celu 7. "Wspieranie projektów związanych z Pythonem",
> zasugerowałem dodatkowy cel 5. "Współpraca z programistami Pythona", a to
> jak już widać są sposoby realizacji tego celu. Myślałem bardziej o
> sugestiach (jako użytkownik oprogramowania), które przekazywali byśmy w
> dowolny sposób (na forum, mailem lub jako opinia). Przecież i tak robimy
> cały czas to, gdy próbujemy czyjś program i zwracamy mu informacje o

Fair enough. :)

>  To chyba bardziej zależy od podatności osób w Stowarzyszeniu, a
> dokładniej Zarządu. O tym wspominał już Filip Kłębczyk. Trzeba pamiętać, że
> ktoś wykłada pieniądze, wspiera w ten sposób Stowarzyszenie i ma pewne
> oczekiwania, jednak nie można na samym początku zakładać złej woli
> wszystkich osób i firm.
> Ale podzielam Twoje obawy i też zastanawiam się nad zapisem
> "kształtowaniem".

Inna według mnie jest sprawa woli (dobrej lub złej) członków zwyczajnych
czyli osób fizycznych a inna osób prawnych. Bez względu co to za podmiot
prawny (nie ważne czy to NGOs (Fundacja/Stowarzyszenie) czy firma), bo
kierują się konkretnymi celami. Moim zdaniem, mają głos doradczy i tyle. Po
prostu stawia to od razu stosunki dość jasno w obydwie strony. Jeżeli to
będzie sensowny głos to przecież skorzystamy z tych propozycji i rad.
Jeżeli nie, to nie ma nacisku ani parcia z żadnej strony. Głos doradczy nie
decydujący.

>  Dlatego postuluję zmianę koncepcji członka zwyczajnego, O ILE dobrze
> zrozumiałem intencje stojące za tym punktem, i ktoś widzi taki sam problem
> w tym jak ja.
>
> Nie rozumiem dlaczego członka zwyczajnego, powyżej pisałeś o członku
> wspierającym.

Racja, mój błąd przepraszam. :)

> Moim zdaniem całość jest już o wiele dojrzalsza, więc proponuję już robić
> jakieś deadline, bo termin marcowy nie jest realny ale majowy/kwietniowy
> jak najbardziej. Tym bardziej, że maj + 3 miesiące i zaniedługo PyCon więc
> wstydem by było, nie pozamykać tych spraw i robić założycielskie im
> szybciej tym lepiej :). Na wiosnę Warszawa piękniejsza będzie :).
>
> Też gorąco popieram jak najszybszy wybór terminu. Szczególnie jeżeli dało
> by się jeszcze zorganizować spotkanie w kwietniu.

Zatem kwiecień. Proszę weźcie pod uwagę, że wtedy są świeta wielkanocne.
Moim zdaniem 5 i 12 kwietnia odpadają (są za wcześnie). 19 jest triduum
paschalne i wielkanoc. Zatem zostaje realnie patrząc wg mnie tylko i
jedynie 26 kwiecień. Tydzień później jest majówka. A kolejny możliwy realny
termin to 10 maja.
Dlatego zostaje (według mnie):
- 26 kwiecień
- 10 maj

Czy mogła by reszta ustosunkować się do tych postulatów? Moim zdaniem
zamykajmy sprawę nieśmy to do prawnika bo naprawdę nie ma co przeciągać tej
sprawy i czekać.

Pozdrawiam
Kamil Gałuszka