[PLPUG] ODP: OpenPKW - wsparcie inicjatywy

Michał Smereczyński michal w aegis.org.pl
Pią, 28 Lis 2014, 10:59:04 CET

Witam serdecznie,
Jestem na tehj liście od dawna, ale to chyba pierwszy raz, kiedy się wypowiadam, a nie tylko czytam. Jestem prezesem fundacji Aegis - jednej z organizacji, które "napędzają" OpenPKW. Człowieka, który temat rozpoczął i prowadzi jako lider - Tomka Woźniaka - znam osobiście od wielu lat (mieszkamy i działamy w tym samym mieście, Szczecinie).

Jestem wielkim fanem Pythona, dlatego jestem tutaj. Nie jestem jednak programistą i nigdy nim raczej nie będę. Czasem popełnię jakiś skrypt i to wszystko. Niemniej dziękuję za pierwsze Wasze głosy popracia i serdecznie Was zachęcam do lobbowania Pythona w OpenPKW. Przyłączajcie się formalnie czym prędzej, bo "w kupie siła"! :)
​

Michał Smereczyński
Prezes Zarządu
Fundacja Aegis
GSM: +48 604 970 937

Od: PLPUG <plpug-bounces+michal=aegis.org.pl at python.org> w imieniu użytkownika Piotr Tynecki <piotr at tynecki.pl>
Wysłane: 28 listopada 2014 02:52
Do: Polish PUG
Temat: [PLPUG] OpenPKW - wsparcie inicjatywy

Witajcie,

W związku z sytuacją jakiej dopuściło się ostatnimi czasy PKW, społecznicy, haktywiści i programiści wyszli z inicjatywą utworzenia otwartego systemu informatycznego do obsługi głosowań. Kodowa nazwa projektu to OpenPKW.

Oficjalna strona projektu: http://openpkw.pl/
Repozytorium na Github: https://github.com/openpkw/openpkw

Projekt na tę chwilę ma silne oparcie w organizacjach pozarządowych pośrednio lub bezpośrednio powiązanych z Open Source oraz szeroko rozumianą branżą ICT. W szeregach inicjatorów są również osoby reprezentujące literę prawa, konstytucjonaliści a także  specjaliści z branży bezpieczeństwa. O OpenPKW robi się również głośno w branżowych mediach. Już trwają prace nad publiczną kampanią inicjatywy.

Początkowo byłem sceptycznie nastawiony do OpenPKW, ale z uwagi na progres jakiego dopuścili się inicjatorzy w ostatnich dwóch tygodniach, zdanie zmieniłem.

Chciałbym zaproponować, aby Stowarzyszenie PLPUG poparło tę inicjatywę a także włączyło się do konsultacji m.in. w zakresie wyboru technologii w jakiej docelowo system powstanie. Na tę chwilę forsowana jest Java i Ruby. Brakuje silnego głosu, który przedstawiłby Pythona jako bardzo dobrą alternatywę, żeby nie rzec najlepszą ;).

Dajcie znać, jakie jest Wasze stanowisko w tej sprawie.

Jeżeli pomysł otrzyma wystarczająco duże poparcie i zainteresowanie, zaproponuję porządek dyskusji i sprecyzuję naszą rolę przy OpenPKW.

Pozdrawiam,
Katharsis

 --

Piotr Tynecki