[PLPUG] Błędnie zwołane Walne w Warszawie i Katowicach

Kamil Gałuszka galuszkak w gmail.com
Pon, 8 Sie 2016, 11:42:18 EDT

Hej,

> Stowarzyszenie to nie jest promocja i żaden sąd ci takiego statutu nie
> przyjmie. Ciesz się, że zgodzili się na poinformowanie e-mailem -- w
> Nigmalabs w Poznaniu musieliśmy wysyłać polecone pocztą.

Stowarzyszenie Hackerspace Silesia ma po prostu zamkniętą osobną listę
członków stowarzyszenia na której ogłasza takie wydarzenia.

Nie mamy w statucie określonej metody doręczenia, więc ogłaszamy na liście
członków.

Ustawa nie precyzuje jak ma się informować o walnym zebraniu członków więc
to zależy od statutu.
Jeżeli statut nie precyzuje to organ (zarząd, komisja rewizyjna etc.)
zwołujący ma dowolność, może mailem. Potwierdziłem tą informację w Centrum
Organizacji Pozarządowych w Katowicach.

Dlatego łatwiej jest nie mieć określonej metody informowania, bo wtedy ma
się większą dowolność. E-mailem jest najprościej. Ewentualnie gdyby się
dostało zwrotkę o niedoręczeniu maila, to najczęściej na deklaracjach
członkowskich jest numer telefonu i można wtedy ponowić poinformowanie o
walnym zebraniu członków przez telefon.

Pozdrawiam
Kamil Gałuszka