[PLPUG] nauka class

Łukasz Posadowski mail w lukaszposadowski.pl
Pon, 3 Kwi 2017, 17:03:31 EDT

Data Mon, 3 Apr 2017 21:36:14 +0200
Piotr Mazek <p.mazek w gmail.com> napisał(a):

> Witam,
> uczę się Pythona od lipca zeszłego roku. Napisałem malutki programik i
> działa on w 100%, jednak nie jest napisany zgodnie z założeniami OOP.
> Czy możecie mi wytłumaczyć lub ewentualnie pokazać jak powinna
> wyglądać poprawnie napisana klasa tego programu?

Dokumentacja Tkintera jest nieco kulawa, ale z tego co widziałem w
różnych miejscach sprawa wygląda tak, że tworzy się podklasę
tkinter.Frame i cała reszta programu różni się tylko tym, że przed
każdym odwołaniem do czegokolwiek związanego z tkinterem dodajemy
"self.". :) Na przykład: http://wklej.org/id/3077538/ Dla małej
aplikacji w Tkinterze zdecydowanie nie warto się przemęczać. W ogóle
polecam prezentację "Stop Writing Classes", do obejrzenia choćby na
YouTubie, dzięki której będziesz się czuł odrobinę lepiej nie znając
niuansów OOP.

Ja tkintera nigdy nie dotykałem klasami. Logika programu (w twoim
przypadku kilka stałych oraz związanych z nimi funkcji) spokojnie może
sobie być w klasie, ale kod samych okienek spokojnie może "leżeć luzem".

PS. wklejanie kodu do maila nie zawsze jest najlepszym pomysłem.
Czasami antywirus się u odbiorcy odezwie, co bardziej wyczulony filtr
antyspamowy może zaskoczyć. Lepiej wklejać na witryny typu wklej.org,
gdzie dodatkowo będzie składnia ładnie kolorowa.

pozdrawiam

--
Łukasz Posadowski