[PLPUG] Podsumowanie z mojej aktywności na stanowisku Prezesa

Agata Bublewicz agata.bublewicz w gmail.com
Pią, 7 Kwi 2017, 15:18:36 EDT

Cześć,

Chcąc uczyć dzieci programowania w Pythonie napisałam do Micro:bit
Educational Foundation o możliwość sponsorowania urządzeń Micro:bit dla
PLPUG. W grudniu otrzymałam 30 urządzeń. Zaczęłam tworzyć materiał
szkoleniowy, który miał ułatwić mentorom prowadzenie zajęć, na jego
podstawie stworzyli swoje materiały szkoleniowe, które są wykorzystywane w
trakcie zajęć. Dostępne są one pod adresem
https://github.com/plpug/Microbit/ - gorąco zachęcam do pomocy w ich
udoskonalaniu.

Pierwsze zajęcia z obsługi urządzeń odbyły się 15 lutego i 22 lutego.
Skierowane one były do osób, które chciały szkolić małych studentów we
współpracy z Wydziałem Elektroniki i Informatyki Politechniki Koszalińskiej
oraz Koszalińskiej Grupy Użytkowników Pythona - PyKosz. Po przeszkoleniu,
wyłoniliśmy 4 osoby, z którymi prowadzimy zajęcia.

Pierwsze zajęcia z urządzeń Micro:bit dla dzieci odbyły się 25 lutego.
Wzięło w nich udział 12 dzieci. Kolejne zajęcia odbyły się 4 marca, dzieci
były podzielone na dwie grupy w każdej grupie było 20 osób oraz 25 marca,
gdzie była jedna grupa.

Oprócz warsztatów dla dzieci, organizowane były (również we współpracy z
Politechniką Koszalińską) warsztaty pokazowe dla uczniów szkół
ponadgimnazjalnych w województwie zachodniopomorskim. Ostatnie z nich miały
miejsce w dniu dzisiejszym, w Kołobrzegu.

Stowarzyszenie PLPUG było promowane przeze mnie również w trakcie targów
pracy w Koszalinie oraz z okazji Dni Otwartych Politechniki Koszalińskiej.
W czasie obu tych wydarzeń zostały zorganizowane konkursy jak i pokazy
możliwości płytek Micro:bit.

Chcąc promować Stowarzyszenie PLPUG, w jego imieniu wraz z Markiem
Skalińskim nawiązaliśmy współpracę z organizatorami konferencji
4developers. Występowaliśmy tam w roli Community Partnera i mieliśmy własne
stanowisko. Cieszyło się ono dużym powodzeniem z racji tego, że
pokazywaliśmy możliwości płytek Micro:bit. Dzięki temu dowiedziałam się, że
stoją przed nami nowe możliwości, które zresztą chcemy wykorzystać.

W najbliższej przyszłości planuje zorganizować warsztaty dla dzieci w
Mścicach, są to dzieci w wieku 6 lat. Planuję też w najbliższej przyszłości
warsztaty w Gdańsku. Organizowane będą one we współpracy z Women in
Technology Gdańsk oraz osobno z CoderDojo. Kolejne warsztaty są planowane w
Warszawie, Lublinie oraz prawdopodobnie w Krakowie, gdzie również jest
zainteresowanie takimi inicjatywami.

Chciałabym zachęcić członków stowarzyszenia do aktywnego udzielania się w
tych wydarzeniach, ponieważ razem możemy zdziałać więcej i chciałabym aby
warsztaty z Micro:bit dotarły do każdej części Polski. Niech każde dziecko
ma szansę na naukę.

Razem z Piotrkiem Skamrukiem nabyliśmy prywatnie 118 sztuk płytek i jeśli
będzie taka potrzeba, możemy je czasem użyczyć stowarzyszeniu.

Liczę na to że na jutrzejszym walnym spotkaniu członków znajdą się chętni
do rozwijania tego tematu w kolejnych zakątkach kraju.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agata Bublewicz