[PYTHON-CRYPTO] Pure-python RSA module

Guido van Rossum guido at PYTHON.ORG
Thu Jun 8 04:28:20 CEST 2006

Hallo Sybren,

Sorry voor de late reactie. 't Is druk hier!

Er zijn al een aantal RSA implementaties beschikbaar voor Python, alle
gebaseerd op OpenSSL. Dat is natuurlijk niet zo portable als jouw
puur-Python versie, maar in de praktijk is OpenSSL zeer algemeen
beschikbaar, en het is natuurlijk wel sneller.

Ik geloof dat er ook al een andere pure-Python crypto kit bestaat die
wat overlap met jouw pakket bevat, maar helaas ben ik de details
daarvan vergeten. Misschien kan Google je nog helpen. :-)

Ik denk dat de beste weg om jouw code meer gebruik te geven tweedelig
is: (1) in plaats van de GPL gebruik de Apache license; (2) post een
aankondiging op comp.lang.python.

Een andere plaats waar je waarschijnlijk wel hulp kunt krijgen is de
python-crypto mailing list.<python-crypto at nic.surfnet.nl> is het adres
-- in Nederland zelfs!

Veel succes,

--Guido