[PyGr] Fwd: [Patras] Workshop FOSSComm

Ioannis Kalantzis ikalant at gmail.com
Tue May 3 01:50:25 CEST 2011

2011/5/3 Mikey Moose <unfortunate42 at gmail.com>:
> Σκεφτόμουν λίγο για το workshop σήμερα.
>
> Δε νομίζω ότι είναι σοφό να χωρίσουμε σε ενότητες, να μιλάει κάποιος για
> λίγη ώρα και μετά να μπει κάποιος άλλος και να λέει τα δικά του. Επίσης,
> νομίζω ότι δεν πρέπει ο καθένας να ετοιμάσει τα δικά του και μετά να τα
> δέσουμε εκείνη την ώρα. Πρέπει να υπάρχει κάποια συνέχεια, να ξέρουμε τι θα
> έχει πει ο προηγούμενος, με τι ορολογία, τι παραδείγματα χρησιμοποίησε και
> λοιπά, αν είναι να το χωρίσουμε.

Hello.

Ο λόγος που προτείναμε αρχικά αυτή τη διάσπαση είναι για να
διευκολύνουμε όσους θέλουν να συμμετέχουν.

Εγώ και ο Αποστόλης έχουμε και άλλες υποχρεώσεις στα πλαίσια της
FOSSCOMM και για αυτό δεν θέλαμε να αναλάβουμε κάτι μόνοι μας. Και
φυσικά αντιλαμβανόμαστε ότι αντίστοιχα μπορεί να ισχύει και για άλλους
αφού όπως και να το κάνεις χρειάζεται να αφιερώσεις κάποιο χρόνο. Για
αυτό, από το να μην γίνει καθόλου, προτείναμε αυτή τη
divide-and-conquer εναλλακτική. Αν προσφέρεται τώρα κάποιος να κάνει
όλη την παρουσίαση και οι υπόλοιποι να βοηθάμε λύνοντας απορίες κλπ,
προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα. Απλά, πέφτει μεγαλύτερο βάρος
προετοιμασίας των ασκήσεων σε ένα άτομο.

Για να λειτουργήσει αυτό όμως εννοείται ότι θα πρέπει να υπάρχει μια
ροή. Γι' αυτό προτείναμε οι ασκήσεις να είναι από το βιβλίο, που
υπάρχει συνοχή. Νομίζω αν προσέξουμε λίγο τη θεματολογία κάθε section
ώστε να μην καλύπτει ή απαιτεί γνώση από κάτι που θα συζητηθεί
παρακάτω, μπορεί να γίνει αυτό.

> Πόσες αίθουσες έχουμε; Μήπως να αναλάβουν κάθε αίθουσα δύο άτομα, και να
> κάνουν από κοινού την παρουσίαση; Επίσης πιστεύω ότι θα χρειαστεί να κάνουμε
> μια συνάντηση, όπου θα ψιλοπροβάρουμε το όλο θέμα, να δούμε πόσο θα πάρει
> και να κάνουμε διορθώσεις και εμπλουτίσεις.

Μία αίθουσα έχουμε διαθέσιμη (την αίθουσα παρουσιάσεων του YK, για
τους σχετικούς) και δύσκολα μπορεί να αλλάξει αυτό στην παρoύσα φάση.
Στην κύρια αίθουσα δεν υπάρχει ούτε η κατάλληλη υποδομή από άποψη PCs,
ούτε projector και ίσως η αίθουσα χρειαστεί για κάτι άλλο.

> Όσο για αυτό που είπε ο Αποστόλης για το χρόνο, πιθανώς έχεις δίκιο, ίσως να
> κόψουμε το προχωρημένο κομμάτι, ή να κάνουμε στη θέση του κανα δυο χρήσιμα
> modules όπως το re ή κανα urllib2.

Κι εγώ πιστεύω ότι είναι πολλά. Και μια άσκηση των 5-10 λεπτών να
γίνει για κάθε list item ήδη θα είμαστε εκτός χρόνου. Μου αρέσει
περισσότερο η δική σου κατηγοριοποίηση όμως οπότε αν μπορούσαμε να τα
συμπτίξουμε κάπως (συνδυαστικά ίσως π.χ. loops και lists θα μπορούσαν
να παρουσιαστούν στην ίδια άσκηση) θα ήταν το ιδανικό νομίζω.

> Αν όντως τα χωρίσουμε, εγώ σκέφτομαι να πάρω ίσως το κομμάτι με το control
> flow. Πείτε εάν έχετε αντιρρήσεις.

Ωραία. Αν συμφωνήσουμε να το κάνουμε έτσι τελικά, εγώ θα πρότεινα
επίσης να ξεκινήσει με το πρώτο κομμάτι ο Νίκος που είναι αυτός που
"έτρεχε" οργανωτικά τις παρουσιάσεις κατά τη διάρκεια της χρονιάς έτσι
ώστε να κάνει και μια μικρή παρουσίαση της κοινότητας, τι είναι το
TasPython, τι έχει γίνει μέχρι τώρα και λοιπά. Πως σας φαίνεται σαν
ιδέα; Νίκο;

Και τα άλλα δύο κομμάτια, αν δεν υπάρχει κάποιος άλλος, μπορούμε να τα
αναλάβουμε εγώ και ο Αποστόλης.

> Επίσης δώστε κανένα παρών όσοι όντως θα μπορείτε να βοηθήσετε, και τι
> ψήνεστε να κάνετε (ή τι θεωρείτε ότι πρέπει να γίνει).
> Τελευταίο θέμα: εγώ από workshop δεν έχω ιδιαίτερη εμπειρία (= καθόλου), και
> αναρωτιέμαι με τι μορφή θα έχουμε διαδραστικότητα. Σκεφτόμουν το απλό, να
> δείχνουμε κανα δυο πράγματα, να τα εξηγούμε, και στη συνέχεια να τους
> βάζουμε να κάνουν κάτι απλό χρησιμοποιώντας τα, και μετά ίσως κάτι λίγο πιο
> δύσκολο. Ταυτόχρονα θα υπάρχει κόσμος που θα πηγαίνει να βλεπει αν είναι
> σωστά αυτά που γράφουν, και να βοηθάει όποιον δεν τα καταφέρνει. Σχολιάστε,
> [...]

Κι εγώ πιστεύω κάπως έτσι θα πρέπει να γίνει. Δείχνουμε ένα slide με
κάποιο κομμάτι κώδικα, εξηγούμε κάποια πράγματα και τους ζητάμε να
γράψουν κάτι αντίστοιχο ή ελαφρώς τροποποιημένο. Σε αυτό το σημείο
μπορούμε να πάρουμε έμπνευση και από τα exercises του LPTHW. Ας έχουμε
υπόψιν όμως ότι δύο ώρες δεν είναι πολύς χρόνος οπότε για να καλυφθεί
ένα ικανοποιητικό ποσοστό της γλώσσας θα πρέπει να προχωράμε σχετικά
γρήγορα (θεωρώ ότι 4, 5 το πολύ ασκήσεις μπορούν να βγούν σε 30min).

Αφού συμφωνήσουμε στο τι θα κάνουμε, μπορούμε να κανονίσουμε μια
συνάντηση κάποια μέρα στη σχολή (π.χ. Πέμπτη/Παρασκευή που θα γίνονται
και άλλες προετοιμασίες) και να συζητήσουμε τις όποιες λεπτομέρειες.

Α, και για πιο άμεση συζήτηση (για να μην σπαμάρουμε και την καινούρια
λίστα με εξαντλητικές λεπτομέρειες) υπάρχει και το IRC. Επειδή δεν
βλέπω να υπάρχει κάποιο κανάλι για το taspython, εγώ και ο Αποστόλης
βρισκόμαστε συνήθως στο #patras-lug στο freenode.

So, comments?

Γιάννης