telnetten vanuit een script

Gerrit Holl gerrit.holl at pobox.com
Fri Nov 12 14:12:59 EST 1999

Bert Frederiks schreef:
> Ik wil graag vanuit een script telnetten, dan een paar dingen doen en weer
> uitloggen en ondertussen de uitvoer opvangen in een bestandje. Dat werkt
> prima met pop3 op poort 110 maar op poort 23 lukt het me niet om in te
> loggen. Het probleem zit hem aan invoerkant want dit werkt wel:
>
> 	telnet njoi 23 >>data.out
>
> en dan inloggen en dingen doen vanaf het toetsenbord, waarbij de uitvoer
> naar data.out gaat.  Maar ik wil zoiets als:
>
> 	telnet njoi 23 <data.in >>data.out &
>
> met data.in een named pipe of een bestand, en dat werkt niet.
>
> Heeft iemand een beter idee?

Telnet moet van een terminal lezen, dus je kan expect gebruiken. Expect is
een scripting taal voor dit soort dingen; er is echter ook een python module,
een c library en waarschijnlijk ook een perl module. Sla de documentatie er
eens op na, waarschijnlijk heeft "man expect" je een heleboel te vertellen...

groeten,
Gerrit.