[python-nl] Eigelijk niet voor de mailing list !!!

Ronald Oussoren ronaldoussoren at mac.com
Tue Dec 27 15:36:22 CET 2005

On 27-dec-2005, at 12:11, Ron Speerstra wrote:

> Sorry, maar weet niet hoe ik dit anders moet doen! Ik heb
> verschillende mail's verstuurd die ik terug krijg omdat ik niet een
> een mailing list zit, maar wil er toch op wijzen, dat er een fout
> op uw side staat.
>
> Tevens vind ik de list heel interessant en wilde me eigelijk wel
> aanmelden. Maar deze mail is dus niet voor de m-list bedoeld.
>
> """Python 2.3.5 (Windows and Linux)
> Arch: Celeron 2000, Laptop
> """
>
> in de tutor Python 2.3.5, in: 5.1 More on Lists. THE DUTCH TRANSLATION
> [...]

Interessante site, ik wist niet dat de tutorial in het nederlands
beschikbaar was :-). Gezien de disclaimer op de site kan je het beste
een mailtje sturen naar python-tutorial at coolpython.nl, deze lijst
wordt bewoont door nederlandse python fans en het is mij niet
duidelijk of de beheerder van coolpython.nl tussen de leden zit.

> a = [66.6, 333, 333, 1, 1234.5]
> print a.count(333), a.count(66.6), a.count('x')
> 2 1 0
> a.insert(2, -1)
> a.append(333)
> [66.6, 333, -1, 333, 1, 1234.5, 333] ...........Klopt niet (66.6)
> moet zijn[66.599999999999994}

Wat je krijgt hangt af van de representatie van floats op je machine,
i.h.a. zal dat inderdaad de waarde zijn die jij krijgt maar je kan
ook een paar 9-s meer of minder krijgen. Zie ook <http://
www.python.org/doc/faq/general.html#why-are-floating-point-
calculations-so-inaccurate>.

Ronald