[python-nl] Hoi

Remco Gerlich remco at gerlich.nl
Tue Jan 4 11:37:19 CET 2005

Hoi,

ik heb me net aangemeld voor deze lijst, en ik dacht dat het wel leuk
zou zijn iets van
me te laten horen.

Ik ben Remco Gerlich, 30, programmeur bij BuyWays in Groningen. Helaas
kan ik
op dit moment nauwelijks Python gebruiken op mijn werk, ik werk aan een
aantal
websites waarvan de meeste code is geschreven in Perl. Hopelijk
verandert dit in de
toekomst (er zijn meer Python fans, en er wordt geregeld gekeken naar Zope).

In het verleden (paar jaar terug) ben ik erg actief geweest op de Python
nieuwsgroep,
vooral met het beantwoorden van newbie vragen en dergelijke (dat is voor
mij de meeste
effectieve manier om een onderwerp grondig te leren). Ben ook een tijd
lang actief
geweest op de Tutor-lijst (mensen leren programmeren). De laatste tijd
heb ik daar geen
tijd meer voor.

Ik ben onlangs eindelijk mijn studie Informatica afgerond; al het
programmeerwerk
voor mijn afstudeeronderzoek (op het gebied van information filtering -
proberen de
interessante tekstartikelen uit een stroom te pikken) was in Python. Bij
mijn vorige
baan bouwden we een J2EE systeem voor een website en voorraadsysteem,
hierbij
was Jython erg handig om Java code te testen en snel vanaf een
interpreter-prompt
functies in objecten aan te kunnen roepen.

Helaas kan ik niet naar de meeting komen volgende week (druk en woon in
Groningen),
maar die bug days lijken me erg leuk.

Remco Gerlich