[python-nl] pythonic.nl

Gijs Molenaar gijs at looze.net
Mon Dec 4 13:48:50 CET 2006

Pythoniërs,

Ik heb een server in een datacenter over en wil daar pythonic.nl op gaan
hosten. Het idee is om een 'speeldoos' in te richten met de nieuwste
cutting edge python / ruby tools om mee te spelen en non-kritische
dingen op te hosten. Daarnaast misschien een mini python NL portal met
nieuws, links en columns over waar mensen mee bezig zijn. Als het nou
goed gaat, is het misschien een leuke doorstart naar een nederlandse
variant van bijvoorbeeld textdrive.com.

Maar laten we niet gelijk overdrijven.

De totale kosten zijn 45 euro per maand, en hiervoor krijg ik genoeg
bandbreedte (500GB of meer is niet echt een probleem).

De vraag is nu; wie heeft er interesse om dit samen met mij te gaan
doen? Het gaat om het gebruik _EN_ beheer van de machine. Hoe meer
mensen hoe lager de kosten. Het gaat mij er vooral om dat ik het beheer
niet alleen hoef te doen, en rustig af en toe op vakantie kan gaan.

de spex:
 * Globalswitch, amsterdam
 * 1 U
 * Pentium 4 2.4 GHz
 * 100 Mbit
 * 512 MB geheugen, binnenkort meer
 * 1x 40 GB HD
 * 1x 160 GB HD (backup)

Ik zat te denken aan een ubuntu systeem, omdat dit naar mijn idee een
iets meer cutting edge versie is van debian (en dat willen we juist).

Daarnaast kan het systeem voor van alles gebruikt worden, als het maar
niet te veel resources trekt. Een half-life 2 of quake 4 server is
natuurlijk ook nooit weg...

Vind je het leuk? Laat het me weten.

gr,

 - gijs