[python-nl] Modules importeren

Jan Claeys lists at janc.be
Thu Feb 2 21:33:17 CET 2006

Op vr, 02-02-2001 te 17:36 +0100, schreef Math:
> In de 1e module importeer ik de 2e module en om een object in de 1e
> module te benaderen vanuit de 2e module importeer ik de 1e module in
> de 2e module (KAN DIT??).
> En dan gaat het fout.......dan zegt ie dat ie in een bepaalde module
> geen classes meer kan vinden.....

> Iets als volgt

> (MODULE 1)

> import mod2

Hier wordt 'mod2' geïmporteerd, dat wil zeggen dat 'mod2' _uitgevoerd_
wordt!

> x = 1

Pas daarna wordt 'x' gedefinieerd.

> (MODULE2)

> import mod1

Aangezien 'mod1' al geïmporteerd wordt, wordt enkel een verwijzing naar
het module-object in de huidige namespace gemaakt.

> print mod1.x

Je probeert 'x' in de 'mod1' namespace te gebruiken, maar die is nog
niet gedefinieerd...

> met de Traceback: AttributeError:''module' object has no attribuut
> 'x'

En dat vertelt Python je hier dan ook: er is (nog) geen 'x'.

NB: wil je aub geen HTML-mails sturen naar een mailing list?

--
Jan Claeys