[python-nl] gnosis.xml.objectify

Martijn Pieters mj at python.org
Thu Feb 23 08:47:56 CET 2006

UnrealEd wrote:
> Weet je dan soms een goede tutorial? ik heb er niet direct een gevonden.

Er is zat documentatie te vinden, albeit wat verstopt (meestal het geval
bij Fredericks' pakketten). Zie:

   http://www.effbot.org/zone/element-index.htm#documentation
   http://www.effbot.org/zone/pythondoc-elementtree-ElementTree.htm
   http://www.effbot.org/zone/element.htm

Deze documentatie staat bol van de voorbeelden.

> Je zei ook dat ElementTree standaard is ingebouwd vanaf python 2.5, ik werk
> echter met python 2.4, hoe moet ik dan die module installeren? of waar kan
> ik python 2.5 downloaden?

Python 2.5 is de development versie, en er is dus nog geen end-user
installable versie te downloaden. ElementTree moet je dus apart
downloaden en volgens de gebruikelijke wijze installeren.

Dowload van:

   http://www.effbot.org/downloads/#elementtree

Voor Windows, stelt Frederick een Win32 executable beschikbaar, ik neem
aan dat dat een gebruikelijke python package installatie is (het vraagt
om je python installatie aan te wijzen en de installer doet de rest).

Voor andere platforms, pak gewoor de .tar.gz tarball, pack het uit en
run 'python setup.py install'. Dat is de gebruikelijke distutils
installatie methode.

Verder kun je dan vanaf http://www.effbot.org/downloads/#cElementTree de
C herimplementatie/add-on downloaden en op dezelfde wijze installeren.

Martijn Pieters