[python-nl] Vraag over DB.

Guido Wesdorp guido at infrae.com
Fri Jan 6 14:34:01 CET 2006

Guyon Morée wrote:
> Op je andere vragen heb ik niet zo gauw een antwoordt, maar een
> simpele DB-engine om mee te beginnen is SQLLITE, zie
> http://initd.org/tracker/pysqlite voor python interface hiervoor.
>
> lijkt me iig geschikt voor wat je probeert te maken.

Misschien nog beter is om met iets gemakkelijks als shelves te beginnen
(flat file db die een dict interface biedt, en waarin gemakkelijk Python
objecten kunnen worden opgeslagen), afhankelijk van de gewenste zoek
mogelijkheden. In ieder geval kun je je dan concentreren op het leren
van Python, en heb je niets te maken met externe componenten (en het
interfacen daarmee).

Groeten,

Guido

P.S. Panel klinkt alsof er mensen full-time aanwezig zijn voor het
beantwoorden van vragen, ik kan je verzekeren dat dat niet het geval
is... ;) Dit is een lijst voor en door Nederlandse Python
fanatiekelingen, niet meer en niet minder, en zal dus ook voornamelijk
(een uitzondering daargelaten) bewoond worden door andere sujetten dan
niet-Nederlandse lijsten.