[python-nl] python text vertaal libraries

Wichert Akkerman wichert at wiggy.net
Thu Oct 25 17:36:06 CEST 2007

Previously cyclopsvs wrote:

> Hallo python coders,
>
> ik ben recentelijk begonnen bij een bedrijf waar we een migratie moeten doen
> van een perl webapplicatie naar python. Een onderdeel in de applicatie is
> dat gebruikers verschillende talen voor de webpagina's kunnen kiezen.
>
> Wat zou hierin de beste approach zijn. Natuurlijk is het mogelijk om de
> vertalingen allemaal in de database op te slaan en vervolgens met een
> template engine de variabele neer te zetten. Volgens een collega van mij zou
> dit een behoorlijke load op de database geven en is het zeker niet de
> snelste manier.

> [...]

het hangt van je use case of. Als het om templates gaat dan kan je een
template taal samen met gettext gebruiken. Dat is over het algemeen meer
dan snel genoeg.

Als je echte performance wil moet je even wachten tot de heren van
youtube klaar zijn met hun nieuwe template taal. Volgens de huidige
benchmarks is die iets van 30 keer sneller dan alle bestaande varianten.
Tenzij je youtube bent heb je dat echter niet nodig gok ik.

Wichert.

--
Wichert Akkerman <wichert at wiggy.net>    It is simple to make things.
http://www.wiggy.net/                   It is hard to make things simple.