[python-nl] uitvoeren van een opdracht

Jack Jansen Jack.Jansen at cwi.nl
Thu Aug 21 00:05:43 CEST 2008

On  20-Aug-2008, at 15:05 , A.T.Hofkamp wrote:

> Ik vermoed dat hij een Windows machine heeft, waar je geen terminal
> hebt (normaal).
>
> G8meforlife:
> Als dit het geval is, is het het eenvoudigst om Python programma's
> vanuit de Python IDE te runnen. De IDE heeft vaak ook een
> interactief window met een ">>>" prompt, waarin je dingen kunt
> proberen.
>
> De "python -i" heb je dan helemaal niet nodig (of eigenlijk, de IDE
> doet dat voor jou).

En, voor de volledigheid, als G8meforlife een Mac heeft: onder 10.5
heb je IDLE ter beschikking, waar je ook interactief je script kunt
draaien en debuggen.

En als je geen 10.5 hebt maar een oudere Mac: Start Terminal, en tik
dan "python -i hallo.py".

--
Jack Jansen, <Jack.Jansen op cwi.nl>, http://www.cwi.nl/~jack
If I can't dance I don't want to be part of your revolution -- Emma