[python-nl] print euro

Klaas van Schelven klaas at vanschelven.com
Fri Feb 8 11:52:24 CET 2008

Egbert,

Je vraag "een euroteken te produceren onafhankelijk van waar de uitvoer naar
toe gaat" is in zekere zin niet te beantwoorden binnen de context van je
python-code alleen.

Er bestaat namelijk niet zoiets als een "plain text" bestand - een
tekstbestand is altijd opgeslagen in een encoding (die je dus in de context
van dat bestand moet kennen). Iets soortgelijks geld voor consoles: als zij
niet ondersteuenen wat jij probeert af te drukken gaat het niet werken om
dat af te drukken.

Als je dus iets "totaal portables" wil hebben zal je ook zorg moeten dragen
voor de omgeving waarin je code wordt uitgevoerd... ik weet niet hoever je
ambities gaan voor deze code en portabiliteit, maar da's een hoop werk.

groet,
Klaas

--
Klaas van Schelven
http://www.pythonexpert.nl

De kern van mijn probleem verwatert een beetje: