[python-nl] grote getallen met grote precisie

Rob Hooft rob at hooft.net
Mon May 4 20:58:52 CEST 2009

Op 4 mei 2009 20:35 heeft Robert-Reinder Nederhoed
<r.r.nederhoed at gmail.com> het volgende geschreven:

> Voor de komma, achter de komma is oninteressant voor mijn functie. Ik
> begin met hele grote integers, voer daar bewerkingen op uit en wil dan
> terugrekenen.

Leuk. Kun je vertellen waar je integers vandaan komen, en wat voor
soort berekening je erop los laat? Gaat het om de getaltheorie? Of
zijn het toch getallen die te maken hebben met zaken buiten de
computer?

Ik ken een ruime hoeveelheid mensen die denken dat ze in hoge precisie
moeten rekenen, maar slechts weinigen die er ook werkelijk zinvolle
dingen mee doen.... Ik hoor dus graag over nieuwe toepassingen van
hoge-precisieberekeningen.

Rob

--
Rob W. W. Hooft || rob at hooft.net || http://hooft.net/rob