[python-nl] bomen & bos

Ronald Oussoren ronaldoussoren at mac.com
Tue Oct 6 07:55:44 CEST 2009

On 6 Oct, 2009, at 1:59, Floris van Manen wrote:

> De xcode developer wordt nooit standaard onder osx geïnstalleerd.
> Dat moet je zelf doen.
> Maar dan draait het wel.
> Eigenaardig is dat easy_install in combinatie met python 2.6.3 niet
> meer correct werkt.
> Ik zie het als (eind) gebruiker niet direct tot mijn taak om een
> versche python te genereren...
> Dus ik wacht wel tot de fix voor iedereen beschikbaar komt...
> (2.6.3.1)

Easy_install (of beter gezegt setuptools) brengt bij het draaien wat
patches aan in distutils, een van de bugfixes in 2.6.3 heeft er voor
gezorgt dat een deel van die patches niet meer werkt, en dat zorgt dat
easy_install niet meer werkt.

In de NEWS file van de 2.6.x branch staat onder andere:

- Issue #7064: Fixed the incompatibility with Setuptools in distutils
   when running the build_ext command.

Deze fix zal in 2.6.4 zitten, en die release zit al in de pijplijn
(primair vanwege een andere bug)

Ronald