[python-nl] ?

Ronald Oussoren ronaldoussoren at mac.com
Mon Oct 19 07:49:04 CEST 2009

On 18 Oct, 2009, at 23:07, Floris van Manen wrote:

> [...]
> De dmg van de python site gehaald, en geïnstalleerd, staat erop.
> Maar er wordt nog steeds naar de vorige 2.6 versie gewezen.
>
> Als (eind)gebruiker is dat niet vanzelfsprekend.
> Je verwacht bij het installeren tenminste een vraag welke versie
> moet worden gebruikt...
> Ook is het niet triviaal waar je de oplossing moet gaan zoeken.
> Als zelfs google geen antwoord hoest, waar dan wel (behalve hier :-)
>
> Misschien toch handig om dit in op de python site ergens (prominent)
> te vermelden.
> Als je tenminste wilt dat mensen python 3.1 willen gaan gebruiken ...

De readme van de 3.1 installer zegt al expliciet dat dit het geval is:

       NOTE: This package will by default not update your shell profile
       and will also not install files in /usr/local.  Double-click
       Update Shell Profile at any time to make 3.1 the default Python.

"Update Shell Profile" staat in "/Applications/Python 3.1".

Er is gekozen om Python 3 niet vooraan op je pad te plaatsen omdat
veel bestaande
Python code niet zondermeer werkt met Python 3.

Ronald