[python-nl] 'Dat is echt een pareltje'

Berco Beute berco at media2b.net
Wed Feb 24 21:29:08 CET 2010

Hallo Roger,

Hartelijk bedankt voor de vriendelijke woorden!
Je had het bij het rechte eind dat het dezelfde Accepté was die via
deze mailinglist recentelijk op zoek was naar Pythonistas. Die mail
staat hier:

http://www.mail-archive.com/python-nl@python.org/msg01325.html

Het artikel in het FD gaat over het feit dat private equity fonds
Noorderhuys uit Joure (om te beginnen) 3 miljoen euro in Accepté
steekt om de Europese markt te veroveren met Paylogic, onze online
ticketing software. Ikzelf ben technisch directeur en aandeelhouder
van Accepté en verantwoordelijk voor alle techniek. En ja, ook ik vind
het jammer dat het artikel niet vermelde dat wij een Python shop zijn.
Maar goed, ik denk dat er maar heel weinig FD lezers zijn die hadden
geweten wat Python is (shame on them).

Het klopt dat we Django gebruiken, maar enkel voor de buitenkant en
dat is slechts het topje van de ijsberg. We gebruiken bijvoorbeeld
SQLAlchemy als ORM, onze eigen ACL en business logic implementatie
onder Django. Paylogic is in zijn geheel in Python geschreven en het
is een zeer omvangrijke applicatie waar bijzonder hoge eisen aan
gesteld worden wat betreft performance, availability, security en
schaalbaarheid. Om een voorbeeld te geven, als de verkoop van een
populair evenement start dan kan het zijn dat het aantal mensen dat
een kaartje wil kopen binnen een minuut stijgt van 0 naar 20.000 hits
per seconde. Om dat allemaal fatsoenlijk te kunnen afhandelen
gebruiken wij de modernste ontwikkelmethodieken, Python libraries,
cloud oplossingen, database engines, web servers, etcetera. Als ik wat
kernwoorden zou moeten noemen die ons kenmerken dan zijn dat:
continuous integration, agile, scrum, python, twisted, django,
amazon-ec2, amazon-s3, content distribution network, funkload, fabric,
sqlalchemy, mysql-percona-xtradb, nginx, haproxy. Je zou in de
verleiding kunnen komen dit als buzzword bingo te kunnen bestempelen,
maar dan had Accepté niet in het Financieel Dagblad gestaan.

Accepté/Paylogic zal ergens eind April PyGrun organiseren. Dat is een
Python/Open Source bijeenkomst in Groningen ('Grun' voor de lokalen :)
met een 'open spaces' karakter alwaar we meer van onze technieken uit
de doeken zullen doen. Te zijner tijd zal ik een uitnodiging naar deze
mailinglist sturen.

Helaas gaan we geen vestiging in zuid Nederland openen (maar wel in
Duitsland etc :), maar we zijn wel degelijk nog steeds op zoek naar
bevlogen Pythonistas die bovengemeld avontuur met ons willen aangaan.
Als bevlogen Pythonista kan ik je verzekeren dat er weinig uitdagender
Python banen in Nederland te vinden zullen zijn. En je komt ook nog
eens in een team met Python experts in een leuk bedrijf in de meest
leefbare stad van Nederland. De details kun je vinden in mijn eerdere
mail die ik naar deze mailinglist stuurde, maar voel je vrij direct
contact met mij op te nemen.

Vriendelijke groeten,
Berco Beute
CTO Accepté