[python-nl] Versie beheer opslaan in objecten of modules

Remco Wendt remco at maykinmedia.nl
Wed Jul 7 16:44:22 CEST 2010

2010/7/7 Gerard Petersen <gerard at facturize.nl>

> Hi All,
>
> Ik ben recent met een facturatie pakket online gegaan en loop tegen een
> interresant fenomeen aan. Ik zou hierover graag jullie input hebben.
>
> Ik probeer alles zo dynamisch mogelijk af te handelen in mijn django app,
> maar door wettelijke verplichting bijvoorbeeld, onstaan er noodzakelijke
> wijzigingen.
> Nu kan het dus zo zijn dat door een wijziging een oude factuur zou
> veranderen. Echter mag dit niet omdat dan een (wettelijk) gefixeerd object
> veranderd. Je zou in een versie attribuut op je object middels condities
> [...]
Bedoel je dat als de implementatie van je modellen wijzigt, dat je de oude
implementatie beschikbaar wilt houden? Of dat als een object in de database
wijzigt dat je de oude versie daarvan beschikbaar wilt houden  (wegens die
verplichtingen). In het laatste geval is het interessant om te kijken naar:
http://code.google.com/p/django-reversion/

Je zou er ook voor kunnen zorgen dat je een afspiegeling maakt in je app die
slechts 1x kan worden aangemaakt. Bijvoorbeeld door intern pdf's te
genereren die per wijziging opnieuw worden aangemaakt en dat je dan alle
pdf's van alle wijzigingen terug kan zien.

Remco
--
Maykin Media
Herengracht 416, 1017 BZ Amsterdam