[python-nl] upgrading naar 2.7

Ronald Oussoren ronaldoussoren at mac.com
Fri Jul 16 10:40:27 CEST 2010

On 16 Jul, 2010, at 9:28, A.T.Hofkamp wrote:

> Ik heb geen OSX, maar is het niet veel eenvoudiger om de 'systeem-python' gewoon te laten staan, en 2.7 er naast te installeren?

Ik krijg bij  het mailtje van Floris niet gevoel dat hij de systeem installatie wil vervangen, en dat zou inderdaad niet goed zijn.  Omdat ik in het verleden wel heb gezien dat mensen hebben geprobeerd om /usr/bin/python te upgraden wil ik toch nog een keer waarschuwen: doe dat nooit,  op in ieder geval OSX 10.5 en mogelijk ook 10.6 maakt Apple voor een deel van de systeem functionaliteit gebruik van Python, als je de systeem versie vervangt kan een deel van je systeem omvallen en dan is herinstallatie de enige reparatie mogelijkheid.

Ik heb zelf geen scripts om packages over te zetten van 2.6 naar 2.7. Let op dat het botweg kopieren van de site-packages directory niet zondermeer werkt, zeker als er extentie modules tussen zitten  (en tools als setuptools bevatten ook versie-specifieke python code).

Ronald