[python-nl] upgrading naar 2.7

Floris van Manen vm at klankschap.nl
Fri Jul 16 20:32:09 CEST 2010

On Jul 16, 2010, at 10:40, Ronald Oussoren wrote:

> Ik krijg bij  het mailtje van Floris niet gevoel dat hij de systeem installatie wil vervangen, en dat zou inderdaad niet goed zijn.  Omdat ik in het verleden wel heb gezien dat mensen hebben geprobeerd om /usr/bin/python te upgraden wil ik toch nog een keer waarschuwen: doe dat nooit,  op in ieder geval OSX 10.5 en mogelijk ook 10.6 maakt Apple voor een deel van de systeem functionaliteit gebruik van Python, als je de systeem versie vervangt kan een deel van je systeem omvallen en dan is herinstallatie de enige reparatie mogelijkheid.

> [...]

Nee van het vervangen van de systeem python, daar is gelukkig geen sprake van.
Alles staat keurig in de frameworks in aparte folders.
Voor de bash terminal moet ik het framework/bin aan het PATH toevoegen.
Maar alles verwijst (uiteraard) dan binnen dat framework.
Waar ik nu tegenaan loop is dat alle packages over gezet moeten worden.
En dat easy_install hardnekkig op 2.6 bleef staan.
Maar door er nu expliciet 2.7 aanvast te knopen lijkt het nu dat het nieuwe framework toch ook vol begint te lopen.

Toch ervaar ik dit niet als de meest vriendelijke vorm van upgraden.
Het schuurt teveel voor een stukje eindgebruiker beleving ...

.F