[python-nl] locale en datetime

Johnny deBris johnny at johnnydebris.net
Fri Mar 26 14:07:09 CET 2010

Wichert Akkerman wrote:
> Ik zou eerst controleren of je OS het nl_NL locale wel heeft
> geïnstalleerd. En verder zou ik eens naar Babel kijken: dat is de
> beste tool om te zorgen dat je output van dingen als data, tijden,
> valuta, etc. correct zijn.

Eventueel heeft Zope ook dergelijke functionaliteit beschikbaar, dit
staat je toe bepaalde dingen (date/time, decimals/geld, etc.) te
localizen zonder de systeem locale te zetten. Ik heb dit eens gebruikt
voor een app die ik bij Infrae heb geschreven, het resultaat is hier te
vinden:

https://svn.infrae.com/z3locales/trunk/

Dit is echter wel gebaseerd op een oude versie van Zope 3, geen idee of
en hoe het nu werkt... Maar misschien de moeite van het proberen wel waard.

Groeten,

Guido