[python-nl] xml Office

Wichert Akkerman wichert at wiggy.net
Tue May 4 09:49:05 CEST 2010

On 5/4/10 09:31 , Wim Feijen wrote:
> Dag Wichert,
>
> Dankjewel voor je tip. Babel bevalt overigens goed.
>
> Kun je in html ook de formatting goed controleren? In ons geval willen
> we facturen opmaken, met adres linksboven, logo rechtsboven en alles
> exact gepositioneerd. Kan dat ook met html en hoe raad je dan aan om
> de opmaak te doen, in een table of anders?

Het toeval wil dat ik ook net bezig ben met een factuursysteem :)

Opmaakt gaat op zich prima, het enige waar je tegenaan zal lopen is dat
HTML geen concept van paginas heeft. Zodra je factuur niet meer op één
A4tje past zal het dan snel misgaan.

Voor het systeem dat ik aan het bouwen ben (`checking') wil ik PDF
produceren met behulp van reportlab. Dat heeft een paar voordelen: de
output is iets dat je direct electronisch naar klanten kan versturen,
het resultaat is niet (makkelijk) te bewerken en je hebt betere controle
over exacte pagina layout.

Wichert.