[python-nl] Enquete over test ecosystemen voor Python en Ruby

Vincent Driessen vincent at datafox.nl
Wed Nov 17 14:38:11 CET 2010

Hallo Pythonista's!

Graag wil ik even onder de aandacht brengen dat ik gisteren een (korte) enquete ben gestart via mijn blog waarmee ik probeer te inventariseren welke testing tools er gebruikt worden in zowel de Ruby- en de Python-community:

	http://nvie.com/posts/python-vs-ruby-survey/

Voornaamste doel hiervan is om te inventariseren welke tools het meest populair zijn en wellicht kan de uitslag ook wel gebruikt worden om bredere conclusies te trekken, zoals hoe er tegen testing wordt aangekeken in de Python- danwel Ruby-wereld.

De enquete blijft nog voorlopig nog wel even open en t.z.t. zal ik in een nieuwe blog post de interessante/opmerkelijke data beschrijven.

Bij deze nodig ik de lezers van deze mailinglist dan ook op om mee te werken aan deze korte enquete en hem door te sturen aan andere geïnteresseerden.

Gr.,
Vincent