[python-nl] genereren van drukwerk kwaliteit PDFs vanuit python

Erik van Blokland erik at letterror.com
Mon Oct 25 10:29:01 CEST 2010

Kijk ook eens naar
	http://pdflib.com/

Wat je ook gebruikt om pdf te maken, hou er rekening mee dat "dtp software" meer doet dan alleen pdf generen. Afbreken is een taai probleem waar reportlab, pdflib je niet mee zal helpen. Verder is het bewerken van pixel materiaal, RGB / CMYK omzetten, omgaan met spot kleuren ook spannend. Het advies om eerst goed met je drukker te overleggen is heel goed.
Afhankelijk van je project kan je ook overwegen om een halfautomatische oplossing te bouwen, door bv. InDesign te scripten via AppScript. Dan krijg je alle grafische techniek kado, maar kan je wel automatiseren.

Groeten,
Erik