[python-nl] Junior programmeur(s) gezocht voor Amsterdamse startup

albert visser albert.visser at gmail.com
Thu Dec 8 13:11:19 CET 2011

On Thu, 08 Dec 2011 12:21:53 +0100, anton.vredegoor
<anton.vredegoor op gmail.com> wrote:

> (...)
>
> Ten eerste is een ouder iemand lang niet altijd een meer ervaren
> programmeur.

Met "senior iets" wordt in personeelszaken termen dacht ik doorgaans "zeer
ervaren" bedoeld, niet zozeer senior qua leeftijd.
Ik ben zelf wel senior programmeur COBOL te noemen denk ik en toevallig
ook senior in jaren, maar in Python en Django vind ik mezelf nog wel
redelijk junior (zo'n tien jaar mee bezig als uit de hand gelopen hobby).
Nu ik het daar toch over heb, ik ben wel geinteresseerd in die baan, wat
moet ik daar voor doen?

> Ten tweede zijn programmeurs die in de commercie werkzaam zijn lang
> niet altijd de term programmeur waard.

Ik denk dat dat mede komt doordat veel (grote) bedrijven liever
code-kloppers inhuren die snel volgens bepaalde gewoontes of zelfs
copy-pasta standaard spul weten te produceren

> Ten derde zijn capabele programmeurs in ruime overvloed aanwezig maar
> dat zijn lang niet altijd mensen die zich ook succesvol weten te
> presenteren.

> OK. Hier kan ik het wel mee eens zijn :-) Het voornaamste probleem is
> mijns inziens mensen die slechts 1 kunstje beheersen en die hun uiterste
> best doen te voorkomen dat men te weten komt wat dat is zodat ze weg
> gerationaliseerd kunnen worden.

Als je heel, heel, heel erg goed bent in 1 kunstje heb je niet altijd tijd
om je ook in andere te verdiepen.
Zelf probeer ik zoveel mogelijk (of in elk gevaal veel) kunstjes te
beheersen, dat is ook wel eens lastig

--
Met vriendelijke groet,

Albert Visser