[python-nl] Junior programmeur(s) gezocht voor Amsterdamse startup

Ivo van der Wijk vladdrac at gmail.com
Thu Dec 8 14:05:32 CET 2011

Op 8 december 2011 13:11 heeft albert visser <albert.visser at gmail.com>
het volgende geschreven:

Junior/Senior betreft inderdaad ervaring, niet leeftijd.. Er zijn
gebieden waarop ik mezelf senior zou noemen en gebieden waarop ik
mezelf junior zou noemen,
Neemt niet weg dat ik op die junior gebieden misschien wel beter
functioneer dan een hoop "seniors".

Maar we hebben het hier over Django/Python, en het feit dat je daarin
geinteresseerd/mee bezig bent of wil zijn zegt al een hoop over de
persoon zelf, versus meer corporate talen/platformen als Java/.net
waar het inderdaad vaak over kunstjes en certificaten gaat, maar
zelfstandig of creatief denken en werken soms ontbreekt.

(en natuurlijk zijn er ook zat goeie, gepassioneerde java en .net
programmeurs! Die zijn ook van harte welkom!)

> Met "senior iets" wordt in personeelszaken termen dacht ik doorgaans "zeer
> ervaren" bedoeld, niet zozeer senior qua leeftijd.
> Ik ben zelf wel senior programmeur COBOL te noemen denk ik en toevallig ook
> senior in jaren, maar in Python en Django vind ik mezelf nog wel redelijk
> junior (zo'n tien jaar mee bezig als uit de hand gelopen hobby).
> Nu ik het daar toch over heb, ik ben wel geinteresseerd in die baan, wat
> moet ik daar voor doen?

Mij mailen :) CV is sowieso een goed begin.

> Ik denk dat dat mede komt doordat veel (grote) bedrijven liever
> code-kloppers inhuren die snel volgens bepaalde gewoontes of zelfs
> copy-pasta standaard spul weten te produceren

Klopt, maar zo werkt het niet binnen bedrijven waar Python de
standaard is, is mijn ervaring.

Groet

Ivo

--
Drs. I.R. van der Wijk / m3r Consultancy B.V.
Linux/Python/Zope/Plone and Open Source solutions