[python-nl] nieuwe ontwikkelingen - pypy

Wichert Akkerman wichert at wiggy.net
Tue Dec 13 12:36:00 CET 2011

On 12/13/2011 12:22 PM, Gijs Molenaar wrote:

> mooi!
>
> grappig dat je het 'al' noemt, Python 3 is al 3 jaar uit. maar ik snap
> het wel, weinig ontwikkelaars zijn de afgelopen jaren bezig geweest
> met de overgang waardoor andere ontwikkelaars het ook niet deden. Maar
> nu langzamerhand beginnen steeds meer projecten er toch aan. Ik denk
> dat de officiële mededeling dat Python 2.8 nooit zal komen ook mee helpt.

Python 3 is al 3 jaar uit, maar begint nu pas een beetje bruikbaar te
worden. Je hoort iedereen ook zeggen  PEP 3333 (essentieel voor web
frameworks) is bijvoorbeeld pas net een jaar oud. Ik moet zeggen dat ik
zelf momenteel geen enkele behoefte heb om iets met python 3 te doen.
Het zou mij een hoop problemen geven zonder er een goed voordeel
tegenover te zetten, dus ik kijk de komende paar jaar nog rustig de kat
uit de boom.

Wichert.