[python-nl] nieuwe ontwikkelingen - pypy

Martijn Faassen faassen at startifact.com
Wed Dec 14 01:10:19 CET 2011

Hoi,

2011/12/13 Jeffrey Gelens <jeffrey at gelens.org>:

> Bovendien is het open-source, maak er niet alleen gebruik van.  Hoe meer mensen
> aan de ontwikkeling meewerken, hoe beter het wordt en hoe sneller het de toekomst wordt.
> Wacht niet tot anderen het probleem oplossen ;-).

Ik gebruik Python al sinds 1998, en ik heb nogal wat code in Python
geschreven (veel daarvan open source) en gebruik eindeloze libraries
door anderen geschreven. Daarom nu juist is Python 3 is een situatie
waar ik niet te springen sta met code porten; veel werk en
kinderziekten om uiteindelijk hetzelfde ecosysteem te krijgen als wat
we al hadden met een wat verbeterde taal.

> Wacht niet tot anderen het probleem oplossen ;-).

In dit geval los ik liever wat leukere problemen op. Als jij nou al
die anderen motiveert om code te porten naar Python 3, dan hoef ik dat
porten in ieder geval niet te doen. Gelukkig heeft Stefan Behnel lxml
(dat ik jaren geleden eens heb geschreven, maar Stefan is diegene die
de meeste kudos verdient) al naar Python 3 geport, dat ging wat
gemakkelijker omdat het op Cython gebouwd is en ze dat Python 3
compatible hebben gemaakt (wat vast niet gemakkelijk was!). Nu de rest
nog.. :)

Groeten,

Martijn