[python-nl] error while trying to install PIL for python26 on OSX 10.6.5

Tim Molendijk tim at timmolendijk.nl
Mon Jan 24 22:49:37 CET 2011

Ik ben ook al 'n tijdje gestopt met OS X als development environment. 't Was
altijd wel weer iets wat problemen opleverde. En dan heb je alles aan de
praat en dan komt OS X met 'n update waardoor er weer van alles breekt.

Tegenwoordig draai ik een (Ubuntu) Linux install in een VM in m'n OS X. Die
heeft tenminste een degelijk en goed bijgehouden package management systeem
dat alles gemakkelijk maakt, en met bridged ethernet (VM heeft eigen IP op
de LAN) kan je er gewoon via SSH vanuit je OS X terminal in werken. En via
shared folders heb je vanaf je VM toegang tot het gehele Mac file system.
Dus zo'n VM is zowel een extensie van je lokale harde schijf, als een extern
systeem op je netwerk -- allebei tegelijkertijd. Echt ideaal, nooit meer
gezeik.

--
Werken bij SmartPR? Gezocht: WEBDEVELOPER (in de
dop)<http://blog.smartpr.nl/2010/10/20/gezocht-webdeveloper-in-de-dop/>•

Op 24 januari 2011 18:24 schreef Floris van Manen <vm at klankschap.nl> het
volgende: