[python-nl] user in dabase zetten (Python/Django)

Thu Mar 3 13:13:52 CET 2011

Pythonisten!

Ik wil graag, als er een nieuw item in de Django database gezet wordt,
eenmalig de datum en invoerende Django-user vastleggen, na wijziging
de datum van wijziging en de wijzigende user.

Ik hoop tot nu het volgende geschreven:

from django.db import models
class object(models.Model):
  datetime_first = models.DateTimeField('ingevoerd
  op',auto_now_add=True)
  username_first =
  models.CharField('gebruiker',max_length=30,unique=False,default={{ user }},editable=False)
  datetime_changed = models.DateTimeField('laatst gewijzigd
  op',auto_now=True)
  username_changed =
  models.CharField('gebruiker',max_length=30,unique=False,default={{ user }},editable=False)

Datetime werkt. De variabele {{ user }} geeft een foutmelding. (Hoe)
moet ik hier een RequestContext gebruiken om {{ user }} beschikbaar te
krijgen <http://docs.djangoproject.com/en/1.2/topics/auth>? Verder kom
ik er maar niet achter hoe ik er voor kan zorgen dat "username_first"
alleen de eerste keer vastgelegd wordt en "username_changed"
automatisch bij elke wijziging.

Hoe los ik dit op?

Doeg,
Jaap.