[python-nl] lastige tram vraag ...

Alex de Landgraaf alex at aperte.nl
Tue Jul 10 21:18:42 CEST 2012

Hoi Matthijs,

On 07/10/2012 08:20 PM, Matthijs Kadijk wrote:
> Een tijdje terug is het inderwerp al eens aan de orde geweest op deze
> lijst, ik meen dat dat PUNIC genoemd werd, is daar nog wat uitgekomen
> eigenlijk ??

Klopt, ik ben er over begonnen en op een Python/Django bijeenkomst heb
ik het in de groep gegooid. Er is verder niets concreets uitgekomen,
waarschijnlijk omdat de meesten terecht de kat uit de boom wilden kijken.

Inmiddels heb ik het voor mijzelf opgelost door een mede-Pythonista en
vriend actief bij het project te betrekken. Het is minder vrijblijvend
maar ook meteen een stuk minder vaag, hij heeft het project goed in de
vingers terwijl het maar een paar uur per maand kost. Na ruim een jaar
bevalt het prima.

Dat wil niet zeggen dat een soort backup-afspraak tussen bijvoorbeeld
leden van de Django vereniging niet zou werken. Je hebt echter maar 1
persoon nodig om het bus-effect te voorkomen, dus handiger is het om
iemand te vinden waar je het goed mee kan vinden en in je project te
laten inwerken: soms is een OneToOne handiger dan een ManyToMany.

groet,

Alex