[python-nl] python voor kunst en wetenschap?

Michiel Overtoom motoom at xs4all.nl
Wed May 1 08:50:26 CEST 2013

On May 1, 2013, at 01:30, Floris van Manen wrote:

> Zijn er mensen op dit forum die python voor iets anders gebruiken dan het bouwen van websites

Op m'n werk gebruiken we Python ook voor allerlei import- en exportklussen, data-transformaties, gegevens bijelkaar zoeken, systeem/infrastructuur automatisering en documentgeneratie.  (Los van dat zijn onze websites ook geïmplementeerd met Python ;-)

Voor m'n persoonlijke projecten gebruik ik als het even kan óók Python, vanwege de fantastische datastructuren en 'batteries-included'.  Maar als ik een GUI applikatie voor het Windows platform wil schrijven, grijp ik nog altijd naar m'n C++ ontwikkelomgeving, dat heeft nog wat minder frictie dan PyQt.

Groets,

--
Test je kennis van bloemen! http://www.leer-de-bloemen.nl
of http://www.learn-the-flowers.com voor de Engelse versie.