[python-nl] importeren data in Plone

Jan Murre jan.murre at gmail.com
Sun Nov 17 16:15:54 CET 2013

2013/11/17 RJM van der Meer <meervdr1 at icloud.com>

> Beste lezer,
> Het volgende probleem:
> We hebben een plone gebouwde website met een zoekmachine die een
> achterliggende database bekijkt.

Gaat het hier om een stuk maatwerk in Plone die zoekt in een separate
database (dus niet de ZODB, de database die Plone standaard gebruikt)?
Als dat het geval is zou je de zoekmachine wellicht los kunnen trekken en
in een separaat web-appje (obv. Django, Pyramid o.i.d.) met een REST
interface kunnen zetten. Ik neem aan dat je vanuit Wordpress wel iets moet
kunnen met een REST interface.

Als het om de standaard Plone zoekmachine gaat, zou ik het verder vergeten
en gewoon de content overhalen naar sql icm. Wordpress. En dan de
zoekmogelijkheden van je sql database benutten.

> Door het kostenplaatje zijn we nu echter gedwongen naar een wordpress
> gebouwde website over te gaan.
> De zoekmachine zouden we willen houden of in ieder geval een dergelijke
> functionaliteit in de nieuwe website. Hoe kunnen we gebruik blijven maken
> van onze plone zoekmachine?
> Is het mogelijke om de data in sql  te exporteren?

Vraag meestal wel wat masseerwerk of pythonscripting. Er zijn wel wat
tools, ff googelen levert een stackexchange post op met een paar nuttige
tips:

http://stackoverflow.com/questions/12081663/convert-plone-database-to-csv-or-sql

Ik vraag het omdat ik door verschillende 'experts' verschillende verhalen