[python-nl] lagen

Marc Stevens marcs at ziggo.nl
Sun Jun 1 11:36:16 CEST 2014

Is het in python met pygame  ook mogelijk om in verschillende lagen te werken?
Ik zou dan een spel kunnen maken met foto in bmp formaat (of zelfs in jpg indien
mogelijk) die ik zelf heb gemaakt in Photoshop als decor in bijvoorbeeld laag 0
(of laag 1).
Vervolgens zou ik nog over die laag een tweede laag kunnen aan brengen met
bijvoorbeeld een venster waar text in staat, bijvoorbeeld de score of
mededelingen.
Tenslotte zou je misschien een laag kunnen aanbrengen voor sprites over te laten
bewegen, die kan ik maken in sqratch.